Ystävät ruudun toisella puolella

Ystävänpäivä, ystävänpäiväkortti


Tänään vietämme ystäville suunnattua päivää. Mielestäni ystäviä voisi juhlia ja muistaa joka päivä, sillä ystävät todella ansaitsevat sen. Ystävänpäivä kuitenkin muistuttaa tärkeästä asiasta, joka ei ole itsestäänselvyys. Olen todella onnellinen siitä, että paras ystäväni on samalla kumppanini ja saan jakaa arkeni hänen kanssaan. Muuten ystäviäni ja kavereitani yhdistää yksi iso tekijä ja se on internet. 

Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta. Jotenkin en koskaan kuulunut porukkaan, sellaisia oikeita sielunsiskoja ei tullut vuosien varrella vastaan. Eksyin jossakin vaiheessa ala-asteen ja yläasteen välimaastossa Suosikki lehden keskustelupalstalle ja löysin sieltä Helmin. Hänen kanssaan aloimme kirjoittelemaan kirjeitä, mesetimme usein yömyöhään ja myöhemmin myös tapasimme. Eikä hän jäänyt ainoaksi nettien syövereistä löydetyksi ystäväksi. Yhteinen tarinamme hyvän ystäväni Hennan kanssa alkoi myös netissä ja yhteisiä vuosia on tullut taakse jo huikea määrä. Hän on minulle todella tärkeä ja olen iloinen siitä, että asumme nykyään niin lähekkäin. Olen löytänyt netistä ystäviä, joita en olisi koskaan tavannut oikeassa elämässä ja tämä on mielestäni suuri rikkaus ja mahdollisuus. 

Vuosien mittaan olen viettänyt hurjan määrän tunteja koneella irkissä (myös irc-galleriassa), erilaisilla foorumeilla ja myöhemmin myös facebookin ryhmissä. Netissä minulla on aina ollut jotenkin helpompaa tutustua ihmisiin ja jutella niitä näitä melkein mistä vaan. Olen usein löytänyt netistä helpommin ihmisiä, joilla on samoja kiinnostuksen kohteita kuin minulla. Esimerkiksi en olisi koskaan innostunut niin paljon planneri hommista tai bujoilusta ilman muita harrastajia ja ryhmiä. 




Tärkein porukka johon olen itseni löytänyt on blogisisaret. Tämä eri-ikäisistä naisista koostuva bloggaajien porukka on ihan mieletön! Olen kohta vuoden ollut blogisisarissa ja tämä aika on ollut todella antoisaa. Syksyllä tapasimme osan kanssa täällä Tampereella ja moni blogi sai kasvot itselleen, joka oli upeaa. Koenkin saaneeni tämän ryhmän kautta monta blogiystävää ja hirveästi innostusta bloggaamiseen. Nyt meillä oli tempauksena lähettää ystävänpäiväkortti toiselle blogisisarelle. Oli ihanaa odottaa korttia postista ja kun sain Käsintehtyä ja Kaunista -blogin Marjo-Riitalta käsintehdyn upean kortin olin onneni kukkuloilla.

Niin pienestä asiasta voi tulla todella hyvä mieli, eikö tuo yllä oleva kortti olekin upea? Pidän sitä nyt kirjanmerkkinä muistuttamassa kaikesta siitä hyvästä, mitä blogisisaret ovat elämääni tuoneet. Käsintehtyä ja kaunista blogista löytyy todella kauniita käsitöitä, upeita kuvia sekä matkailuaiheisia postauksia ympäri Suomea. Käy kurkkaamassa ihmeessä kauniita kuvia Saariston rengastieltä, ohjeen suloiseen norsu vaunuleluun tai matkavinkin historialliseen Hatanpään kartanoon!

Oman korttini lähetin Optimismia ja Energiaa blogin Katjalle, hänen ystävänpäiväpostauksensa voit käydä kurkkaamassa täältä! Muuten mukana tempauksessa olleet näet alla olevasta listasta, käy ihmeessä kurkkaamassa mitä muilla oli mielessä tänä ystävänpäivänä. 



Ihanaa ystävänpäivää ♥


14 kommenttia

  1. Ystävyys on ihana, yhdistävä asia, oli se saanut alkunsa ihan mistä vaan. Ihania tarinoita sun tärkeistä ystävistä. Mukavaa ystävänpäiväiltaa💙

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko sanoa, että varsinkin blogisisaret ovat tuoneet elämääni paljon iloa. Kiitos Kati! ❤

      Poista
  2. Minulla on kans yksi ystävä minkä kanssa puolitetaan kyl ihan kaikki. Nähdään useasti viikossa, pyritään kahvit juomaan viikoittain. Muistetaan mainita siitä kuinka tärkeä toinen on. Ja tämä toinen kyllä tietää mitä arki on. Äiti kaverit 😍 Tosi ihanaa että meillä on sisaret, ihmiset jotka pystyy helposti samaistua ja voi puhua muustakin kun "aiheesta" ootte ihania, ihana ystävänpäivää sinulle ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todella ihanaa ystävyyttä tuollainen! Eilen kävin juuri tärkeän ystävän kanssa syömässä ja todettiin lopussa, että täytyy ehdottomasti käydä useamminkin. Blogisisaret ovat kyllä huippu ryhmä, sydän välillä ihan pakahtuu kaikesta siitä hyvästä mitä ryhmässämme on. Kiitos samoin Laura ja ihanaa viikonloppua ❤

      Poista
  3. Ihanasti kirjoitit ystävyydestä! Tunnistan hyvin tuon pienen paikkakunnan ja joukkoon kuulumattomuuden. Onneksi tosiaan nykyisin voi ihmisiin tutustua myös netin kautta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Netistä muodostui minulle turvaverkko teini-ikäisenä ja ilman sitä olisin ollut toisinaan todella yksin. Onneksi asiat ovat muuttuneet siitä paljon ja olen löytänyt elämääni ihania aitoja ihmisiä. Ystävyys on kaunis asia ja näin aikuisena sitä vasta on oppinut ymmärtämään miten tärkeitä ystävät ovat. Kiitos kommentistasi Hanna ja ihanaa viikonloppua! :)

      Poista
  4. Kivasti kirjoitettu teksti. Harmittaa, etten päässyt osallistumaan tähän ystävänpäiväkorttivaihtoon tänä vuonna. Sielunsiskojen löytäminen voi olla tosi vaikeaa, tunnistin hyvin itseni kuvauksestasi. Mukavaa myöhästynyttä ystävänpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toivottavasti näitä blogisisarien tempauksia tulee vuoden aikana paljon muitakin, ei aina kaikkeen voi tai pysty osallistumaan. Minulla jäi tervetuloa talvi postaus, kun olin influenssassa :( Ihanaa ystävänpäivää sinullekin (hieman myöhässä) ja mukavaa viikonloppua ❤

      Poista
  5. Itsekin olen pieneltä paikkakunnalta ja nuorena minulla olikin vain pari hyvää ystävää. Siihen aikaan ei ollut nettiä, mutta minulla oli pari kirjeystävää joiden kanssa tuli kirjoiteltua.
    Aikuisiällä onkin sitten tullut useampia ystäviä ja sielunsiskoja töiden, opiskelujen ja somen kautta.
    Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä ei voi koskaan tietää missä tulee uusi sielunsisko vastaan, pitäisi olla aina avoimin mielin :) Nyt yritän viritellä kummitytön kanssa kirjeenvaihtoa käyntiin, minulla on ollut niin kova ikävä käsin kirjoitettuja kirjeitä! Kiitos kommentistasi Milli ja ihanaa talvista päivää sinulle <3

      Poista
  6. Ystäviä voi tosiaan löytää eri väyliä pitkin. <3 Mukavaa viikon jatkoa Emilia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi on olemassa erilaisia mahdollisuuksia. Kiitos Niina! <3

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥